Scientific Service

Einer der Hauptschwerpunkte der DNA-Core-Facility AGCTLab ist die Genotypisierung unserer transgenen Mauslinien unter Anwendung von Multiplex-PCR und Fragmentanalyse. [more]
The Electron Microscopy Core Unit is performing ultrastructural research in collaboration with scientists within the Max-Planck-Institute of Experimental Medicine and the Göttingen research campus and from 2012 to 2018 also within the Cluster of Excellence and DFG Research Center Nanoscale Microscopy and Molecular Physiology of the Brain. [more]

The Light Microscopy Facility supports internal colleagues and external collaborators during experimental design, image acquisition and analysis phases. The following hard- and software is provided: [more]
Development of automated workflows for the identification and quantification of proteins. Design and synthesis of functionalized peptides for the characterization of biomolecular interactions. [more]
In der Tierhaltung des Max-Planck-Instituts für experimentelle Medizin züchten und halten wir Mäuse, Ratten, und Krallenfrösche für Forschungsprojekte, die zu einem besseren Verständnis der molekularen und zellulären Prozesse im Nervensystem sowie deren pathologischer Störungen beitragen. [more]
Go to Editor View